Εδώ μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το πώς θα πρέπει να ρυθμιστεί ένας υπολογιστής για άτομα με οπτική αναπηρία, καθώς επίσης πώς πρέπει να γίνεται η χρήση του απο τα εν λόγω άτομα. Επιπλέον, παρατίθενται οδηγίες χρήσης διαφόρων προγραμμάτων και λειτουργιών, απαραίτητα στην καθημερινότητα των ατόμων με πρόβλημα όρασης
Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018
Νέα έκδοση Eurofly
Τις τελευταίες μέρες, κυκλοφόρησε η νέα έκδοση του Eurofly, με πολλές και χρήσιμες αλλαγές, που κάνουν το παιχνίδι ακόμη πιο συναρπαστικό, αφού πλέον οι πτήσεις είναι ολοένα και πιο πραγματικές και σε πλήρως πραγματικές συνθήκες και σε πραγματικό χρόνο.
Το Eurofly είναι δωρεάν και μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ:
http://eurofly.stefankiss.sk
Εγκατάσταση:
Τρέχουμε το πρόγραμμα και στην πρώτη καρτέλα, ζητάει να επιλέξουμε γλώσσα, Βρίσκουμε τα αγγλικά με πάνω και κάτω βελάκι. Στη συνέχεια, βρίσκουμε με το Tab το κουμπί Okay και πατάμε το Space.
Στην πρώτη καρτέλα, βρίσκουμε με τα βελάκια την αποδοχή των όρων άδειας χρήσης και στη συνέχεια, βρίσκουμε με το Tab το κουμπί επόμενο-Next και πατάμε το Space.
Στις επόμενες 2 καρτέλες, αν έχει προεπιλεγμένο φάκελο εγκατάστασης το C:\eurofly, τότε όλα καλά, βρίσκουμε με το Tab το κουμπί επόμενο-next και πατάμε το Space.
Αν όμως δεν είναι αυτός ο φάκελος, τότε πατάμε στο κουμπί Brouse, ή Change και στη δενδροειδή λίστα που εμφανίζεται, επιλέγουμε τον τοπικό δίσκο C.
Στη συνέχεια, βρίσκουμε με το Tab το κουμπί Okay και πατάμε το Space.
Βρίσκουμε το κουμπί επόμενο-Next και πατάμε το Space.
Στην επόμενη και τελευταία καρτέλα, βρίσκουμε το κουμπί Εγκατάσταση-install και πατάμε το Space.
Όταν τελειώσει η εγκατάσταση, πατάμε στο κουμπί Fiinish.
Ας προσπαθήσουμε να περιγράψουμε το παιχνίδι, επισημαίνοντας σε κάθε σημείο τις νέες αλλαγές.
Πρώτα από όλα, θα δούμε λίγο το μενού των ρυθμίσεων, το οποίο προστέθηκε τώρα στη νέα έκδοση.
Όταν ξεκινάμε λοιπόν την εφαρμογή, από το διαθέσιμο μενού, επιλέγουμε Options και πατάμε το Enter.
Βρισκόμαστε τώρα στις ρυθμίσεις.
Στην πρώτη καρτέλα General-γενικά, η πρώτη επιλογή μας δείχνει τη διαδρομή του καταλόγου, στον οποίο υπάρχει το πρόγραμμα, π.χ. c:\eurofly.
Εδώ, δεν έχουμε να πειράξουμε τίποτα.
Η επόμενη επιλογή, είναι το Profil manager, όπου εδώ μπορούμε να διαχειριστούμε το προφίλ μας, ή αν έχουμε 2 ή και περισσότερα προφίλ.
Πατώντας λοιπόν το Enter στη συγκεκριμένη επιλογή, εμφανίζεται η λίστα με τα διαθέσιμα προφίλ.
Για να κλείσουμε τη λίστα με τα προφίλ, με μια φορά το Tab, βρίσκουμε το κουμπί κλείσιμο και πατάμε το space.
Αν δεν έχουμε κανένα δηλωμένο προφίλ, η λίστα εμφανίζεται άδια.
Για να δημιουργήσουμε νέο προφίλ, θα βγούμε από το Profil manager και από τις ρυθμίσεις και θα πάμε από το κεντρικό μενού του προγράμματος, στην επιλογή Profil.
Εκεί, θα επιλέξουμε Create new profil και θα πληκτρολογήσουμε το όνομα του Profil μας, π.χ. Pilot Dimitrios.
Πατάμε το Enter και το νέο προφίλ μας δημιουργείται.
Πηγαίνουμε πάλι στο μενού Options και στο Profil manager και βρίσκουμε το νέο προφίλ που φτιάξαμε, δηλαδή το Pilot Dimitrios.
Πατάμε Enter και ανοίγει η καρτέλα, όπου πρέπει να συμπληρώσουμε τα στοιχεία που μας ζητούνται.
Δηλώνουμε κατά σειρά το όνομα προφίλ, το πλήρες όνομα μας, τη χώρα μας και το έτος γέννησης μας.
Στη συνέχεια, πατάμε στο κουμπί Register και αυτό είναι όλο.
Το προφίλ μας έχει δηλωθεί στον Server.
Επίσης, έχει προστεθεί και 1 αρχείο στο φάκελο του Profil μας, ώστε να το αντιγράψουμε κάπου ως Back up, σε περίπτωση Format του υπολογιστή μας.
Όταν ξανα εγκαταστήσουμε το Eurofly και προσθέσουμε το αρχείο του προφίλ μας και το αρχείο που δημιουργήθηκε όταν κάναμε Registration στον Server, τότε δε θα ξαναχρειαστεί να κάνουμε Registration εκ νέου.
Στην περίπτωση που έχουμε δηλωμένο προφίλ και θέλουμε να κάνουμε επεξεργασία, Πηγαίνουμε πάλι στο Options και ανοίγουμε το Profil manager.
Στη λίστα με τα διαθέσιμα προφίλ, Με βελάκια πάνω και κάτω, βρίσκουμε το προφίλ που θέλουμε και πατάμε το Enter.
Το πρώτο πλαίσιο, αναφέρει το ID μας, με το οποίο έχουμε δηλωθεί στο Server.
Το δεύτερο πλαίσιο αναφέρει το όνομα του προφίλ μας, π.χ. Pilot Dimitrios.
Το επόμενο πλαίσιο αναφέρει το πλήρες όνομα μας, π.χ. Dimitrios Tsakiridis.
Το επόμενο πλαίσιο δηλώνει τη χώρα μας, π.χ. Greece, ενώ το τελευταίοο πλαίσιο αναφέρει την ημερομηνία γέννησης μας, π.χ. 1979.
Τα μόνα στοιχεία που μπορούμε να αλλάξουμε επιτόπου, είναι όλα, εκτώς από το πρώτο, δηλαδή το ID.
Την αλλαγή την κάνουμε απλά, σβήνουμε με Delete και Back space το υπάρχον στοιχείο και γράφουμε αυτό που θέλουμε.
Παρακάτω, οι διαθέσιμες επιλογές που έχουμε, είναι Change και Remove from Server.
Με την επιλογή Change, δηλώνουμε εκ νέου τα στοιχεία που έχουμε αλλάξει, όπως περιγράψαμε παραπάνω.
Με το Remove, διαγράφουμε οριστικά το προφίλ μας από το Server.
Για να κλείσουμε το πλαίσιο διαλόγου, πατάμε στο κουμπί Close.
Επιστρέφουμε πάλι στο κύριο παράθυρο των ρυθμίσεων.
Η επόμενη επιλογή είναι η ρύθμιση του Home airport, δηλαδή ποια θα είναι η βάση μας.
Πατάμε λοιπόν στο εν λόγω κουμπί και εμφανίζεται όλη η λίστα με τα διαθέσιμα αεροδρόμια.
Βρίσκουμε με τα βελάκια αυτό που θέλουμε, π.χ. Greece Athens, ή Greece Thessaloniki, κ.λ.π.
Όταν βρούμε αυτό που θέλουμε, πατάμε το Enter.
Η επόμενη επιλογή, είναι distance format, όπου την αφήνουμε ως έχει, δηλαδή στο kilometer.
Αφήνουμε ξεμαρκαρισμένη την επιλογή Ad minus word before negative numbers, δε μας αφορά αυτή η ρύθμιση, είναι για όσους χρησιμοποιούν Braille display.
Αφήνουμε μαρκαρισμένη την επιλογή Check for updates on start up.
Μαρκάρουμε επίσης την επιλογή At the new airport, start with real weather.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που θα ξεκινάμε από κάθε αεροδρόμιο, θα μας δείχνει τον πραγματικό καιρό της κάθε πόλης, για αυτό χρειάζεται να εγκαταστήσουμε το Weather api key, το οποίο εξηγούμε παρακάτω.
Τις επόμενες επιλογές, δεν τις πειράζουμε καθόλου, εκτώς από το weather api key, το οποίο εξηγούμε αμέσως παρακάτω.
Διαδικασία απόκτησης του μοναδικού κωδικού Api key:
Τι είναι το Api key?
Το Api key, είναι ένας κωδικός από μια υπηρεσία, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα να βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο, τις πραγματικές καιρικές συνθήκες μιάς πόλης, ή χώρας.
Η υπηρεσία αυτή, μας βοηθάει στο πρόγραμμα Eurofly, ώστε να πετάμε σε πραγματικές καιρικές συνθήκες και σε πραγματικό χρόνο, αφού πλέον το πρόγραμμα Eurofly, χρησιμοποιεί την πραγματική ώρα που είμαστε εκείνη τη στιγμή.
Για να αποκτήσουμε τον έναν και μοναδικό κωδικό Api key, χρειάζεται να κάνουμε εγγραφή στην παρακάτω σελίδα:
https://home.openweathermap.org/users/sign_up
Στη συγκεκριμένη φόρμα, συμπληρώνουμε το όνομα User name, τον κωδικό Passwort, το e-mail και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται.
Πατάμε στην αποδοχή των όρων άδειας χρήσης και στο κουμπί Δεν είμαι ρομπότ.
Στη συνέχεια, πατάμε στην επιλογή listen kode, αφού ακούσουμε τους αριθμούς, τους πληκτρολογούμε στο σχετικό πλαίσιο και κάνουμε εγγραφή.
Στα παρακάτω βήματα, συμπληρώνουμε το προφίλ μας, όπως ημερομηνία γέννησης και κάποια ιδιότητα που θέλουμε να δηλώσουμε, π.χ. εταιρεία Home, κ.α.
Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή, στο e-mail που θα λάβουμε, θα βρούμε τον έναν και μοναδικό κωδικό Api key, τον οποίο και θα κάνουμε επικόλληση στο πλαίσιο με την ένδειξη Api key.
Στην περίπτωση που χάσουμε το e-mail, τότε μπορούμε να μπούμε στην παρακάτω σελίδα:
https://home.openweathermap.org
Εκεί, θα συνδεθούμε με τα στοιχεία μας και θα βρούμε τον προσωπικό κωδικό Api key.
Τον αντιγράφουμε και τον κάνουμε επικόλληση στο πρόγραμμα Eurofly και στο πλαίσιο των επιλογών Options, με την ένδειξη Api key.
Θα το βρούμε όταν ανοίξουμε τις ρυθμίσεις του Eurofly, στην πρώτη καρτέλα γενικά-general.
Ας δούμε τώρα τις υπόλοιπες ρυθμίσεις.
Την επόμενη καρτέλα, δεν την πειράζουμε, την αφήνουμε ως έχει.
Πάμε στην Τρίτη καρτέλα flight.
Οι πρώτες 5 επιλογές, αναφέρουν τα χιλιόμετρα ανάμεσα στο αεροπλάνο μας και τον πύργο ελέγχου, δηλαδή την ισχύ του ασυρμάτου μας.
Το πρώτο πλαίσιο αναφέρει την απόσταση των αεροδρομείων πρώτης κατηγορίας, το δεύτερο πλαίσιο της δεύτερης και το τρίτο πλαίσιο, την απόσταση των αεροδρομείων της τρίτης κατηγορίας.
Το επόμενο πλαίσιο, αναφέρει την απόσταση των αεροδρομείων της πρωτεύουσας της κάθε χώρας, δηλαδή όταν το αεροπλάνο μπεί σε κάποια χώρα, και φτάσει κοντά στην πρωτεύουσα της, να έρθει σε επαφή με τον πύργο ελέγχου.
Το πέμπτο και τελευταίο πλαίσιο, αναφέρει την απόσταση του αεροπλάνου από τα διάφορα σημεία Points, δηλαδή θα λέγαμε από τα λεγόμενα σημεία των ελενκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Τα μόνα πλαίσια τα οποία πειράζουμε, είναι τα πρώτα 3, αλλά αυτό είναι προαιρετικό, ανάλογα με το τι θέλει ο κάθε χρήστης.
Για να αλλάξουμε τις τιμές στα πλαίσια, σβήνουμε την υπάρχουσα τιμή με το Delete, ή το Back space και γράφουμε αυτό που θέλουμε.
Το μόνο που είναι σημαντικό και πρέπει να πειράξουμε, είναι οι 2 επιλογές πριν από το κουμπί Okay.
Μαρκάρουμε τις επιλογές Flying according to the time table και Display the arrival time in the navigation.
Η πρώτη επιλογή, μας δείχνει τον πίνακα των αναχωρήσεων όπως θα λέγαμε, δηλαδή βλέπουμε την ώρα που θα πρέπει να αναχωρήσουμε.
Για να το δούμε αυτό, την ώρα που βρισκόμαστε στο αεροδρόμιο και έχουμε βάλει στον πλοηγό μας το πού θα ταξιδέψουμε, όταν κλείσουμε τη λίστα των αεροδρομίων, πατάμε μια φορά το πλήκτρο Tab και εμφανίζεται η λίστα των αεροδρομίων που βάλαμε στον πλοηγό μας και η απόσταση που θα διανύσουμε.
Με μια φορά το Tab ακόμα, εμφανίζεται η λίστα με τις αναχωρήσεις των αεροπλάνων, από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο που είμαστε εκείνη την ώρα.
Στο πρώτο στοιχείο πάνω-πάνω στη συγκεκριμένη λίστα, αν δούμε SK737, αυτό σημαίνει ότι είναι το δικό μας αεροπλάνο.
Η δεύτερη επιλογή, όταν κατά τη διάρκεια της πτήσης μας πατήσουμε το συνδυασμό πλήκτρων CONTROL+N, για να δούμε σε πόσα χιλιόμετρα θα φτάσουμε στον προορισμό μας, τότε ακούμε και την ακριβή ώρα που θα φτάσουμε.
Πάμε τώρα στις υπόλοιπες ρυθμίσεις.
Η επόμενη καρτέλα των ρυθμίσεων, είναι Volume.
Εδώ, μπορούμε να ρυθμίσουμε με τα βελάκια πάνω και κάτω την ένταση των μηχανών του αεροπλάνου μας, του ασυρμάτου,, του αεροδρομίου, των άλλων αεροπλάνων, του καιρού, της μουσικής, κ.α.
Η επόμενη καρτέλα Systems, ουσιαστικά, δεν έχουμε να πειράξουμε τίποτα.
Αφήνουμε μαρκαρισμένη την επιλογή Joystick mode, το ίδιο και την επιλογή Use inter mode.
Σε ότι αφορά την επιλογή Active tower, αν θέλουμε να λαμβάνουμε λεπτομερέστερες εντολές από τον πύργο ελέγχου, όπως π.χ. να ανεβοκατεβαίνουμε σε διάφορα ύψη, όταν μας λεει ο πύργος ελέγχου, τότε τσεκάρουμε την εν λόγω επιλογή.
Αν θέλουμε να λαμβάνουμε μόνο τις βασικές εντολές από τον πύργο ελέγχου, τότε αφήνουμε ξεμαρκαρισμένη την επιλογή Active tower.
Προτείνεται, για να είναι πιο ρεαλιστικό το παιχνίδι, να μαρκάρουμμε το Active tower, ωστόσο, είναι στην ευχέρεια του κάθε χρήστη το τι θέλει.
Αφήνουμε ξεμαρκαρισμένη την επιλογή Obligatory to follow tower instructions.
Τις επόμενες 6 επιλογές, τις αφήνουμε μαρκαρισμένες ως έχουν.
Πατάμε στο κουμπί Okay.
Πάμε τώρα να παίξουμε:
1. Ξεκινάμε το πρόγραμμα.
2. Στη νέα έκδοση, κάθε φορά που ξεκινάμε το Eurofly μετά από επανεκίνηση του υπολογιστή, ή μετά απόμέρες, τότε θα ξεκινήσει από 1 σημείο που ονομάζεται Hanger, είναι δηλαδή σαν να λέμε το υπόστεγο ενός αεροδρομείου.
Με τα πλήκτρα Κ και Λ, όπως και στην παλιά έκδοση, ακούμε το σημείο του διαδρόμου που βρισκόμαστε και το πόσα χιλιόμετρα είναι ο διάδρομος που μπορούμε να κινηθούμε
Με το Κ, μας διαβάζει το μήκος του διαδρόμου που μπορούμε να κινηθούμε, π.χ. 0 to 2000.
Αυτό σημαίνει, ότι βρισκόμαστε στην αρχή του διαδρόμου και μπορούμε να κινηθούμε μέχρι 2 χιλιόμετρα μήκος.
Με το Λ, μας διαβάζει όλο το μήκος του διαδρόμου.
Αν λοιπόν βρισκόμαστε στο χώρο του υπόστεγου θα λέγαμε, δηλαδή στο Hanger, τότε πατώντας τα εν λόγω 2 πλήκτρα, θα ακούσουμε να μας λέει Hanger is closed.
4. Πατάμε το συνδυασμό πλήκτρων Control+O και ακούμε να ανοίγει μια σειρόμενη πόρτα.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε.
5. Ανάβουμε τις μηχανές με τα πλήκτρα Page up και Page down, όπως ξέρουμε.
6. Βγάζουμε τα φρένα με το πλήκτρο B, όπως ξέραμε και στην παλιά έκδοση.
7. Εδώ, θα παραθέσουμε ορισμένες νέες συντομεύσεις, οι οποίες δεν υπήρχαν στην παλιότερη έκδοση και είναι χρήσιμες.
Α. Με Control+Sift+K, ενεργοποιούμε το computer του αεροσκάφους.
Β. Με Control+Sift+T, ενεργοποιούμε το λεγόμενο Transmiter, είναι το σύστημα επιβεβαίωσης κωδικών κατά την επικοινωνία μας με τον πύργο ελέγχου.
Γ. Με Control+Sift+F, ενεργοποιούμε τον ασύρματο μας.
Τις παραπάνω εντολές, τις χρησιμοποιούμε μια φορά και δεν ξανασχολούμαστε κατά τη διάρκεια της πτήσης με αυτές.
Στη νέα έκδοση, εμφανίζει να βάλουμε 2 συχνότητες:
Η μια για τον πύργο ελέγχου του αεροδρομείου, και η άλλη για τον πύργο ελέγχου πτήσεως.
Αν πατήσουμε το πλήκτρο F, όπως ξέρουμε, θα ακούσουμε να μας λέει, Ground 126.4, Approatch 122.6.
Η συχνότητα Ground, αντιστοιχεί στη συχνότητα του αεροδρομείου, ενώ η συχνότητα approatch, αντιστοιχεί στη συχνότητα πτήσεως.
Πατάμε λοιπόν το συνδυασμό πλήκτρων Alt+F και πληκτρολογούμε τον αριθμό της συχνότητας Ground, δηλαδή το 126.4
Αν ο αριθμός είναι σωστός, τότε θα ακουστεί ο πύργος ελέγχου του αεροδρομείου να μας καλοσωρίζει.
8. Φοράμε τις ζώνες, πατώντας Control+B, βγάζουμε τα φρένα με το πλήκτρο B
και κλείνουμε τα φτερά, με Control+F, όπως ξέραμε και παλιά.
9. Με Sift+S, ανάβουμε τα εξωτερικά μπροστινά φώτα του αεροπλάνου, με Sift+F, ανάβουμε τα φώτα πάνω από τις πόρτες, ενώ με Sift+B, ανάβουμε τα φώτα πάνω από τις θέσεις των επιβατών.
Τα φώτα, τα ανάβουμε μια φορά και δεν ξανασχολούμαστε με αυτά καθόλου στη διάρκεια της πτήσης.
Άλλες 4 συντομεύσεις που θα χρησιμοποιήσουμε μόνο για μια φορά και δε θα ξανασχοληθούμε με αυτές, είναι οι εξείς:
Με Control+Sift+V, ανάβουμε τον εξαερισμό του αεροσκάφους, το λεγόμενο Ventilation.
Με Control+Sift+P, ενεργοποιούμε το σύστημα του οξυγόνου και το σύστημα συμπίεσης.
Με Control+Sift+Q, ενεργοποιούμε το σύστημα θέρμανσης και ψύξης του αεροσκάφους, δηλαδή το σύστημα θερμοκρασίας.
Με Control+Sift+S, ενεργοποιούμε το λεγόμενο Storm radar, είναι το σύστημα προειδοποίησης για καταιγίδες και θύελλες.
Με Control+Sift+C, ενεργοποιούμε το σύστημα προειδοποίησης κινδύνων, το λεγόμενο TCas.
Το εν λόγω σύστημα, μας προειδοποιεί για την αποφυγή σύγκρουσης με άλλο αεροσκάφος και άλλωτε μας προειδοποιεί να ανεβούμε, ή να κατεβούμε ύψος.
10. Ξεκινάμε να κινούμαστε, αναπτύσσοντας ταχύτητα μέχρι το 50, ή το 60, πατώντας το πλήκτρο Home.
11. Αν ακούσουμε μπροστά μας έναν κανονικό ήχο Bip και μας πεί ο πύργος ελέγχου ότι ο διάδρομος μας είναι ελεύθερος, τότε μπορούμε να συνεχίσουμε να κινούμαστε.
Αν όμως ακούσουμε γρήγορο ήχο σαν καμπανάκι και μας πεί ο πύργος ελέγχου πως ο διάδρομος μας είναι κατηλημμένος, τότε θα πρέπει να σταματήσουμε και να περιμένουμε.
Όταν αλλάξει ο ήχος από το καμπανάκι στο απλό Bip και μας πεί ο πύργος ελέγχου ότι ο διάδρομος μας είναι ελεύθερος, τότε ξαναξεκινάμε να κινούμαστε.
12. Αναπτύσσουμε ταχύτητα περίπου σστα 70 χιλιόμετρα.
Όταν σταματήσει ο ήχος Bip, τότε σημαίνει ότι μπήκαμε στην πίστα του αεροδρομείου και θα πρέπει να στρήψουμε δεξιά, πατώντας το συνδυασμό πλήκτρων Control+δεξί βέλος, όπως και στην παλιά έκδοση.
Επισημαίνεται ότι πάντοτε θα στρήβουμε δεξιά όταν είναι να κατευθυνθούμε από το διάδρομο του Hanger, προς τη θέση στάθμευσης του αεροσκάφους, είναι πάντοτε η κατεύθυνση προς βόρεια, για αυτό και όταν στρίβουμε το αεροπλάνο δεξιά, θα ακούσουμε το Jaws, ή το NVDA, να μας λέει τη λέξη North.
13. Αφού λοιπόν στρήψαμε δεξιά, ελέγχουμε με το πλήκτρο Κ την απόσταση.
Αν ακούμε να μας λέει -500, ή -400, τότε σημαίνει πως πρέπει να διανύσουμε συγκεκριμένη απόσταση προς το χώρο στάθμευσης, δηλαδή 500, ή 400 μέτρα αντίστοιχα.
14.Μόλις φτάσουμε περίπου στο -70, τότε θα ελαττώσουμε ταχύτητα και θα βρεθούμε στο χώρο σστάθμευσης, ο οποίος είναι από το 1, έως το 100.
Να τονίσουμε εδώ ότι αν ξεκινήσουμε το Eurofly χωρίς να κάνουμε επανεκίνηση τον υπολογιστή, ή χωρίς Restart της ίδιας της εφαρμογής, ή αν χρησιμοποιήσουμε το ίδιο αεροσκάφος στο Free flying, τότε θα μας ξεκινήσει από το χώρο στάθμευσης, συνεπώς, δεν θα κάνουμε τη διαδικασία της μετακίνησης μας από το Hanger ως εδώ.
Ενοείται πως θα ανάψουμε τα φώτα και τα συστήματα της πίεσης, της θερμοκρασίας, τον εξαερισμό, το σύστημα προειδοποίησης καταιγίδας και το σύστημα προειδοποίησης κινδύνων.
Στην περίπτωση που ξεχάσουμε κάτι από αυτά, τότε υπάρχει κίνδυνος να συγκρουστούμε κατά τη διάρκεια της πτήσης και να πάθουμε ατήχημα.
15. Πάμε τώρα να ρυθμ΄΄ισουμε το πού θα πάμε:
Με Control+F8, ανοίγουμε όπως ξέρουμε τη λίστα με τα αεροδρόμεια.
Ωστόσο, στη νέα έκδοση, μπορούμε να προσθέσουμε 2 ή και περισσότερα αεροδρόμεια στο σύστημα πλοήγησης μας.
Ας υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε στο αεροδρόμειο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης και θέλουμε να πάμε στο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα και από εκεί στο αεροδρόμειο Διαγόρας, στη Ρόδο.
Πατώντας Control+F8, βρίσκουμε πρώτα το αεροδρόμειο της αθήνας και το τσεκάρουμε με το Space, όπως ξέραμε.
Το αεροδρόμειο προστέθηκε στον πλοηγό μας.
Αλλά εδώ, δεν κλείνει η λίστα των αεροδρομείων, μπορούμε να προσθέσουμε και άλλα αεροδρόμεια.
Βρίσκουμε λοιπόν το αεροδρόμειο της ρόδου και πατάμε Space για να το προσθέσουμε και αυτό.
Πατάμε το Escape και κλείνει η λίστα των αεροδρομείων.
Ετσι, το σύστημα μας ξέρι ότι πρώτα θα πάμε στην Αθήνα και μετά στη Ρόδο.
Τονίζουμε όμως, ότι δε μας δίνει τη δυνατότητα να προσγειωθούμε στο πρώτο αεροδρόμειο, ενώ φτάνουμε πάνω από αυτό, το αεροπλάνο μας συνεχίζει προς το αεροδρόμειο προορισμού.
Στο παράδειγμα μας, ενώ θα πάμε πρώτα στην Αθήνα και θα φτάσουμε πάνω από το Ελευθέριος Βενιζέλος, ο πύργος ελέγχου δε θα μας πεί να προσγειωθούμε στα 100 μέτρα και να μειώσουμε ταχύτητα και να πάρουμε άδεια προσγείωσης.
Για αυτό λοιπόν, αν θέλουμε να κάνουμε στάσεις σε πολλά αεροδρόμεια, κάθε φορά που θα προσγειωνόμαστε κάπου, θα προσθέτουμε και νέο αεροδρόμειο.
16. Αφού ρυθμίσαμε και αυτό, τώρα θα αποφασίσουμε αν θέλουμε να πάμε με επιβάτες, ή χωρίς.
Αν θέλουμε να πάμε χωρίς επιβάτες, τότε θα πατήσουμε το F1 και θα μας πεί το διάδρομο που θα πρέπει να απογειωθούμε.
Αν θέλουμε να πάμε με επιβάτες, τότε θα πατήσουμε το συνδυασμό Control+W και θα μας πεί ο πύργος ελέγχου από ποιο Gate θα πάμε να τους πάρουμε.
Ξέρουμε όλοι όσοι ταξιδεύουμε με αεροπλάνο, πως όταν είναι να αναχωρήσουμε, μας λένε από ποια έξοδο θα βγούμε.
Το ίδιο ακριβώς προστέθηκε και στη νέα έκδοση του Eurofly.
17. Ας πούμε ότι μας λέει ο πύργος ελέγχου να πάμε στο Gate 2, δηλαδή στην έξοδο 2 και να πάρουμε τους επιβάτες μας.
Ξεκινάμε λοιπόν και πάλι, αναπτύσσοντας ταχύτητα, ανάμεσα στο 60 και το 70.
Ανάλογα από πού θα ακούσουμε τον χαρακτηρηστικό ήχο Bip και την εκφώνηση Gates, στρίβουμε αντίστοιχα το αεροπλάνο μας, με Control+βελάκι δεξιά, ή αριστερά.
Όταν μπούμε στο συγκεκριμένο χώρο, τότε θα αρχίσουμε να ακούμε τα νούμερα από τις εξόδους.
18. Όταν ακούσουμε αυτό που μας ενδιαφέρει, δηλαδή Gate 2, τότε φρενάρουμε αμέσως, χωρίς να στρίψουμε το αεροπλάνο πουθενά.
Επισημαίνεται ότι αν σβήσουμε τις μηχανές, θα απενεργοποιηθούν αμέσως το σύστημα του οξυγώνου, το σύστημα του εξαερισμού Ventilation και το σύστημα της θέρμανσης, καθώς επίσης και τα συστήματα T cas και το σύστημα Storm radar.
Αρα, όταν θα ξανανάψουμε τις μηχανές, θα πρέπει πάλι να ενεργοποιήσουμε τα παραπάνω συστήματα, όπως περιγράψαμε παραπάνω.
19. Ανοίγουμε τις πόρτες με Control+R, φορτώνουμε τους επιβάτες με Control+W όπως ξέραμε και βάζουμε καύσιμα με Control+Sift+E, όπως ξέραμε.
Επισημαίνεται ότι μπορούμε να βάλουμε καύσιμα και στο σημείο του πάρκιν, πρίν ξεκινήσουμε για τα Gates.
20. Κλείνουμε τις πόρτες, πάλι με Control+R και ανάβουμε τις μηχανές.
21. Από προεπιλογή, η πόρτα της καμπίνας του πιλότου, είναι πάντοτε ανοιχτή. Στην περίπτωση που θέλουμε να την κλείσουμε, πατάμε το συνδυασμό πλήκτρων Alt+O και την ξανανοίγουμε με τον ίδιο τρόπο.
22. Με το Back space, ενεργοποιούμε το Revair, δηλαδή το λεγόμενο όπισθεν του αεροπλάνου.
23. Αναπτύσσουμε ταχύτητα όπως και πρίν και τώρα πιά, θέλουμε να βγούμε από το χώρο των εξόδων Gates και να πάμε στους διαδρόμους απογείωσης.
24. Μόλις ακούσουμε στα 2 μας ακουστικά το Bip και την εκφώνηση Gates, τότε θα στρίψουμε ανάλογα, πάντα προς την κατεύθυνση North, δηλαδή βόρεια.
26. Δηλαδή αν από το χώρο στάθμευσης που είμασταν, στρίψαμε δεξιά για να μπούμε στο χώρο των Gates, τότε θα στρίψουμε αριστερά.
Αν από το χώρο στάθμευσης, στρίψαμε αριστερά για να πάμε στα Gates, τώρα θα στρίψουμε δεξιά.
27. Στην περίπτωση που δε θυμόμαστε πού στρίψαμε, τότε αν στρίψουμε το αεροπλάνο και δεν ακούσουμε να μας λέει τη λέξη North, τότε στρίβουμε το αεροπλάνο προς την αντίθετη κατεύθυνση, μέχρι να ακούσουμε να μας λέει τη λέξη North.
28. Όταν το αεροπλάνο μας στρίψει, ακούμε χαρακτηρηστικό ήχο. Φρενάρουμε εντελώς και απενεργοποιούμε το Revair, πατώντας πάλι το Back space.
Πατάμε το F1 και μας λέει ο πύργος ελέγχου σε ποιόν διάδρομο θα πάμε.
Τις περισσότερες φορές όμως, δε χρειάζεται να πατήσουμε το F1, διότι από μόνος του ο πύργος ελέγχου μας λέει πού θα πάμε.
Στην περίπτωση που ξεχάσουμε το διάδρομο που μας έδωσε ο πύργος ελέγχου, τότε πατάμε είτε το F1 ξανά, ή το πλήκτρο Space και ξανακούμε την πληροφορία.
29. Ξεκινάμε λοιπόν και τροχοδρομούμε, μέχρι να βρούμε το διάδρομο που θέλουμε.
Κλασικά, όπως και στην παλιά έκδωση, θα μας καλοσωρίσει ο αεροσυνοδός και θα μας δώσει τις κατάλληλες πληροφορίες.
Αμέσως μετά, πατάμε το συνδυασμό πλήκτρων Alt+I και αρχίζει να παίζει το video με τους κανόνες ασφαλείας του αεροπλάνου, ενώ ταυτόχρονα τροχοδρομούμε, για να βρούμε το διάδρομο απογείωσης.
Αν δε θέλουμε να ακούμε το video που παίζει, κλείνουμε την πόρτα της καμπίνας του πιλότου, με ALT+O, όπως περιγράψαμε παραπάνω.
Να επισημάνουμε εδώ, ότι στα αεροδρόμεια της τρίτης κατηγορίας, ακούμε πρώτα τους διαδρόμους 1, 2 και 3, αλλά μετά, δε θα ακούσουμε A1, ή A2, B1, B2 και λοιπά, παραμόνο σκέτο A, ή σκέτο B.
Αν δηλαδή μας είπαν να πάμε στο διάδρομο B2, τότε μόλις ακούσουμε την εκφώνηση B σκέτο, στριβουμε κανονικά το αεροπλάνο μας όπως ξέρουμε και μετά, μόλις ακούσουμε το B2, ξαναστρίβουμε πάλι.
30. Όταν ευθυγραμμιστούμε με το διάδρομο, φρενάρουμε εντελώς το αεροπλάνο μας και ο πύργος ελέγχου εδάφους μας λέει να συνδεθούμε με τον πύργο ελέγχου πτήσεως και μας εύχεται καλή πτήση.
31. Τότε εμείς, πατάμε σκέτο το F και διαβάζουμε τη συχνότητα πτήσεως, δηλαδή το Approatch.
32. Αν ακούσουμε τον αριθμό Approatch 122.6, όπως αναφέραμε παραπάνω στο παράδειγμα μας, τότε πατάμε Alt+F και πληκτρολογούμε τον αριθμό.
33. Αν είναι σωστός, θα μας απαντήσει ο πύργος ελέγχου δίνοντας μας έναν τετραψήφιο κωδικό, δηλαδή το squok, όπως ξέραμε και παλιότερα.
34. Τον πληκτρολογούμε κανονικά, πατώντας το συνδυασμό Alt+T.
35. Πατάμε το F1 και αν μας δώσουν το Okay για να πετάξουμε, τότε κάνουμε τη διαδικασία όπως ξέρουμε.
36. Κάτι όμως που πρέπει να προσέξουμε κατά τη διάρκεια της απογείωσης:
Σχετικά με τη μύτη του αεροσκάφους, δε μπορούμε να τη ρυθμίσουμε στο 15, πρίν αναπτύξουμε ταχύτητα.
Πρώτα θα αναπτύξουμε την ταχύτητα που απαιτείται και μετά θα σηκώσουμε τη μύτη στο 15.
Για παράδειγμα, αν η ταχύτητα της απογείωσης μας είναι στα 250 χιλιόμετρα, τότε πρέπει να αναπτήξουμε τουλάχιστον 240 χιλιόμετρα, ώστε να μπορέσουμε να σηκώσουμε τη μύτη.
Για το λόγο αυτό και για την ευκολία μας, στη νέα έκδοση έχει προστεθεί και για τις 3 κατηγορίες αεροσκαφών, ο συνδυασμός πλήκτρων Alt+Home και Alt+End, που αντιστοιχούν στην αυτόματη αυξομείωση ταχύτητας.
37. Όταν λοιπόν απογειωνόμαστε, πατάμε Alt+home και μόλις αναπτύξουμε ταχύτητα περίπου 240 χιλιόμετρα, πατάμε το πλήκτρο Delete, ώστε να σταματήσει να αναπτύσσει ταχύτητα, ανεβάζουμε τη μύτη στο 15 και μόλις μας πεί ο πύργος ελέγχου ότι μπορούμε να απογείωθούμε κανονικά, τότε, ανοίγουμε τα φτερά και βάζουμε μέσα τους τροχούς, όπως ξέρουμε.
Θα πρέπει όμως όλες αυτές οι κινήσεις να γίνουν πολύ γρήγορα.
38. Για τα αεροπλάνα της τρίτης κατηγορίας όμως, δεν έχουμε να κάνουμε τίποτα από όλα τα παραπάνω, απλώς ενεργοποιούμε τον αυτόματο πιλότο και όλα γίνονται μόνα τους, τόσο η ρύθμιση της μύτης, όσο και η ταχύτητα απογείωσης.
39. Στη διάρκεια της πτήσης, πολλές φορές μπορεί να λάβουμε ειδοποίηση να ανεβούμε ύψος, ή να κατεβούμε, ώστε να αποφύγουμε κάποιο αεροσκάφος.
Είναι δηλαδή το σύστημα προειδοποίησης κινδύνου T Cas, από το οποίο ακούμε έναν ήχο και ταυτόχρονα την ανακοίνωση Disent, όπου αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κατεβούμε ύψος.
Αν ακούσουμε όμως τη λέξη Rase, τότε αυτό σημαίνει ότι θα ανεβούμε ύψος.
Ας δώσουμε ορισμένα παραδείγματα:
Την ώρα της πτήσης, μας έχουν πεί να ανέβουμε σε κάποιο ορισμένο ύψος και την ώρα που ανεβαίνουμε, λαμβάνουμε ειδοποίηση με τη λέξη Disent.
Αν έχουμε αεροπλάνο της πρώτης κατηγορίας, ρυθμίζουμε τη μύτη στο -15 κανονικά όπως ξέρουμε και κατεβαίνουμε ύψος, μέχρι να σταματήσει το ηχητικό σήμα προειδοποίησης και η εκφώνηση της λέξης Disent.
Όταν ακούσουμε το άλλο αεροπλάνο να περνάει, τότε ξαναρυθμίζουμε να ανέβουμε στο ύψος που μας έχει πεί ο πύργος ελέγχου.
Αν την ώρα που ανεβαίνουμε, λάβουμε ηχητικό σήμα με την προειδοποίηση Rase, τότε ρυθμίζουμε τη μύτη στο 20, μέχρι να λήξει το ηχητικό σήμα.
Στα αεροπλάνα της δεύτερης κατηγορίας, κάνουμε τη διαδικασία με το Alt+z, όπου ρυθμίζουμε το ύψος όπως ξέρουμε.
Για παράδειγμα, αν είμαστε στα 5000 μέτρα και θέλουμε να κατέβουμε στα 4000 μέτρα, τότε πατάμε το Alt+Z και γράφουμε τον αριθμό 4000 και πατάμε Enter.
Αν μας πεί το T cas τη λέξη Rase, τότε αυτό σημαίνει πως θέλουμε να ανέβουμε.
Αν λοιπόν την ώρα που ανεβαίνουμε ύψος, λάβουμε σήμα από το T Cas με την προειδοποίηση Rase, τότε πατάμε το Alt+z, δε γράφουμε τίποτα και απλώς πατάμε το Enter.
Μετά, ρυθμίζουμε τη μύτη στο 20, ώστε να αποφύγουμε το άλλο αεροσκάφος.
Όταν λήξει το ηχητικό σήμα, τότε ξαναρυθμίζουμε το αεροπλάνο μας στο ύψος που μας είχε δώσει ο πύργος ελέγχου.
Αν βρισκόμαστε στο ανώτερο ύψος που επιτρέπεται στο αεροπλάνο μας, συνήθως το μοναδικό ηχητικό σήμα προειδοποίησης που λαμβάνουμε, είναι να κατεβούμε ύψος.
Αρα λοιπόν, αν είμαστε στα 10000 μέτρα, τότε κατεβαίνουμε στα 9000 μέτρα.
Αν βρισκόμαστε στα 9000 μέτρα, τότε θα κατέβουμε στα 8000 μέτρα.
Όταν λήξει το σήμα, τότε επανερχόμαστε στο ύψος που είμασταν.
Για τα αεροπλάνα της τρίτης κατηγορίας, κάνουμε το ίδιο όπως και στης δεύτερης κατηγορίας, απλώς απενεργοποιούμε τον αυτόματο πιλότο με το Alt+U και την αυτόματη πλοήγηση με το Alt+P, όπως ξέραμε και παλιότερα.
Τότε, θα ακούσουμε το άλλο αεροπλάνο να περνάει δίπλα μας και αυτό σημαίνει ότι ο κίνδυνος έφυγε.
41. Ξαναενεργοποιούμε την αυτόματη πλοήγηση, ή τον αυτόματο πιλότο και συνεχίζουμε την πτήση μας.
42. Αποφυγή θύελλας:
Μερικές φορές την ώρα της πτήσης, μπορεί να ακούσουμε στα 2 μας ακουστικά έναν Συνεχόμενο ήχο, ο οποίος όσο πηγαίνουμε, αυξάνεται από πάνω προς τα κάτω, σαν μια κλίμακα ενός μουσικού οργάνου, δηλαδή από χαμηλές νότες, πηγαίνουμε σε υψηλότερες.
Αυτό σημαίνει, ότι μπροστά μας έχουμε θύελλα και πρέπει να την αποφύγουμε.
Στα αεροπλάνα της πρώτης κατηγορίας, στρίβουμε το αεροπλάνο αμέσως δεξιά ή αριστερά, χρησιμοποιώντας το Sift και δεξί, ή αριστερό βέλος, ανάλογα το πού θα στρίψουμε.
Στρίβουμε το αεροπλάνο μας, έτσι ώστε να ακούγεται ο ήχος της θύελλας μας είτε στο δεξί, είτε στο αριστερό ακουστικό, δηλαδή ο ήχος με τις επαναλαμβανόμενες νότες.
Σημειώνεται ότι με το που θα ακούσουμε τον ήχο με τις επαναλαμβανόμενες νότες, θα στρίψουμε αμέσως.
Όταν σταματήσει ο ήχος, τότε με τα βελάκια δεξιά ή αριστερά, ανάλογα προς τα πού βρίσκεται η σωστή μας πορεία, φέρνουμε σιγά-σιγά το αεροπλάνο μας στη σωστή του πορεία, ενώ κατά την ώρα που το επαναφέρουμε ακούμε πάλι τον ήχο της θύελλας στο 1 μας ακουστικό, τότε παραμένουμε στο σημείο, μέχρι να σταματήσει εντελός ο ήχος.
Συνεχίζουμε να επαναφέρουμε λοιπόν το αεροσκάφος μας στη σωστή του πορεία, μέχρι να βεβαιωθούμε πως δεν ακούγεται πλέον ο ήχος της θύελλας, αυτό σημαίνει ότι την αποφύγαμε.
Δηλαδή στρίβουμε το αεροπλάνο, πατώντας κάθε φορά μία, ή 2 φορές το βελάκι, ή παραπάνω, ενώ αν ακούσουμε τον ήχο πάλι στο ακουστικό μας, σταματάμε, μέχρι να σταματήσει ο ήχος.
Μετά, συνεχίζουμε πάλι σιγά-σιγά να στρίβουμε το αεροπλάνο, μέχρι να το φέρουμε στη σωστή του πορεία, αυτό σημαίνει ότι αποφύγαμε τη θύελλα.
Για καλύτερη ασφάλεια, δε χρησιμοποιούμε κατά την επαναφορά μας το συνδυασμό Sift και δεξί ή αριστερό βέλος, αλλά μόνο με σκέτα τα βελάκια δεξιά και αριστερά στρίβουμε το αεροσκάφος μας.
Στα αεροπλάνα της δεύτερης κατηγορίας, απενεργοποιούμε την αυτόματη πλοήγηση και κάνουμε την ίδια ως άνω διαδικασία, ενώ στα αεροπλάνα της τρίτης κατηγορίας, απενεργοποιούμε τον αυτόματο πιλότο και πάλι κάνουμε την ίδια διαδικασία.
Δεν ενεργοποιούμε ποτέ την αυτόματη πλοήγηση, ή τον αυτόματο πιλότο, αν δε βεβαιωθούμε πως αποφύγαμε τη θύελλα.
Όταν βεβαιωθούμε πως αποφύγαμε τη θύελλα, ενεργοποιούμε την αυτόματη πλοήγηση, ή τον αυτόματο πιλότο στα αεροπλάνα της τρίτης κατηγορίας,.
43. Προσγείωση:
Εδώ τα πράγματα είναι πολύ απλά:
Θα αναφερθούμε κυρίως στα αεροπλάνα της πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
44. Ας υποθέσουμε ότι η ταχύτητα προσγείωσης, ορίζεται στα 240.
Τότε θα μειώσουμε την ταχύτητα μας, αλλά όχι μέχρι το 240, αλλά μέχρι το 270 και αυτό επειδή το αεροπλάνο της δεύτερης κατηγορίας, όταν κάνουμε τη διαδικασία προσγείωσης, μειώνει αυτόματα από μόνο του 30 χιλιόμετρα ταχύτητα.
45. Στα αεροπλάνα της πρώτης κατηγορίας, η ταχύτητα που μειώνεται αυτόματα κατά την προσγείωση, είναι 20 χιλιόμετρα.
46. Αν λοιπόν η ταχύτητα προσγείωσης μας είναι 240 χιλιόμετρα, εμείς θα μειώσουμε μέχρι το 260.
47. Μπορούμε να μειώσουμε τα χύτητα με παρατεταμένο το πλήκτρο End, αλλά μπορούμε και με το συνδυασμό πλήκτρων Alt+End.
48. Μόλις φτάσουμε στην επιθυμητή ταχύτητα, πατάμε το πλήκτρο Delete και σταματάμε τη μείωση ταχύτητας.
49. Στα αεροπλάνα της τρίτης κατηγορίας, δεν κάνουμε τίποτα εμείς, μόλις πάρουμε την άδεια προσγείωσης πατώντας το F1, τα πάντα γίνονται μόνα τους.
Κατά τα άλλα, κάνουμε την προσγείωση όπως ξέρουμε.
50. Όταν ακουμπίσουμε στο έδαφος, αμέσως πατάμε το Alt+ent, για να ελαττώσουμε ταχύτητα.
Επειτα, πατάμε το πλήκτρο F και μας δίνεται η νέα συχνότητα εδάφους, δηλαδή Ground.
51. Αφού την πληκτρολογήσουμε και μας καλοσωρισουν, τότε συνεχίζουμε να ελατώνουμε ταχύτητα και πηγαίνουμε στο χώρο σταθμευσης όπως ξέραμε και ξεφορτώνουμε τους επιβάτες.
52. Συνήθως, ο πύργος ελέγχου μας λέει ότι ο διάδρομος είναι ελεύθερος, έτσι μπορούμε να μευσης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου